Ahad, 11 Julai 2010

Konsert Mahabbah Gaza


Alhamdulillah...hari Sabtu baru-baru ini dapat pergi ke konsert Mahabbah Gaza di Stadium Malawati. konsert Mahabbah Gaza atau lebih dikenali sebagai konsert kasih sayang Gaza ini sebagai satu usaha untuk mengumpul dana bagi mangsa kekejaman Israel di Gaza, sekali gus membuktikan keprihatinan rakyat Malaysia terhadap kesengsaraan penduduk Palestin.
Konsert ini bertujuan memberi kesedaran kepada orang ramai tentang hikmah di sebalik semua kejadian yang menimpa delegasi Malaysia dalam misi menghantar bantuan kepada penduduk Palestin. Alhamdulillah, pada malam tersebut pihak penganjur dapat mengumpulkan dana sejumlah RM 20 000 lebih untuk disumbangkan kepada rakyat di Palestin hasil sumbangan daripada penonton yang menghadiri konsert pada malam itu.
Antara kumpulan nasyid yang menjayakan konsert ini antaranya, Rabbani, Raihan, Saujana, In-Team,Nowseeheart, Ummul Quran, di samping DJ-DJ IKIM yang mempersembahkan puisi. Tidak ketinggalan zauji tersayang juga menyumbangkan sebuah puisi yang dideklamasikan oleh seseorang sewaktu konsert tersebut.
Persembahan daripada kumpulan In-Team
Raihan membawakan lagu Iman Mutiara dan "We Will Not Go Down"
Saujana menyanyikan lagu "Patah Hati" dan "Bebas Palestin"

Tiada ulasan: