Rabu, 4 November 2009

KOREKSI DIRI


Disebabkan kesedaran untuk sama-sama membangunkan ISLAM, saya rasa saya mesti BERUBAH. Berubah ke arah KEBAIKAN bukannya berubah ke arah KEBURUKAN. Kini saya semakin bertekad untuk berubah. Berubah menjadi muslimah yang berani bersuara demi Allah dan Islam. Yang berani mempertahankan HAK. Berubah menjadi MUJAHIDAH yang sentiasa di samping MUJAHID. Bergerak seperti muslimah di zaman Rasulullah yang dijanjikan SYURGA Allah. Berubah menjadi seorang muslimah yang TEGAS dalam LEMBUT. Yang sentiasa menjadikan MALU dan IMAN sebagai BENTENG diri.




Insya-Allah saya akan berusaha dan memberanikan diri menyuarakan pendapat saya di mana-mana sahaja selagi tidak bertentangan dengan Syara'. Saya ingin menjadi muslimah yang tidak sekadar mengangguk mengiakan sebarang idea bahkan melontarkan idea untuk membangunkan UMMAT. Saya akan berusaha menebalkan benteng MALU dalam diri saya sesuai dengan tempatnya bukannya malu dalam semua hal namun malu pada tempatnya. Tazkiyatun nafs Insya-Allah diharapkan sentiasa diamalkan agar diri ini dalam landasan yang betul dalam usaha mencapai MARDHOTILLAH.

Ya Allah,
Moga setiap langkahku kerana-MU,
moga setiap niatku hanya untuk-MU,
moga diri ini dikurniakan ketabahan,
setabah Saidatina Khadijah,
dikurniakan kecerdikan,
secerdik Saidatina Aisyah,
dikurniakan kelembutan,
selembut Fatimah,
dan dikurniakan ketegasan,
setegas Sumayyah...
moga pengakiran-Nya Syurga-Mu yang indah,
disertai dengan MARDHOTILLAH...

Tiada ulasan: