Jumaat, 14 September 2012

Kita merancang allah juga merancang



Sebaik-baik perancangan ialah di atas kekuasaan Allah SWT jua. Maka apalah daya yang dapat diperkatakan jika setiap perkara yang kita rancang pada awalnya tidak dapat diterjemahkan menjadi sebuah kenyataan. Reda di atas ketentuan Ilahi yang lebih arif dalam mentadbir seluruh alam kepunyaan-Nya.

Maka benarlah apa-apa yang dinyatakan di dalam kitab suci Al-Quran yang berbunyi:


"Mereka merancang (tipu daya), dan Allah juga merancang (membalas tipu daya), Dan Allah sebaik-baik perancangan." (Surah Ali Imran, 3:54)
 
Baru sebentar tadi saya mendapat kiriman sms daripada anak yang sedang diuji Allah ini yang menyatakan bahawa dia tidak dapat bersama-sama menduduki SPM pada tahun ini..Terasa sebak pula apabila membacanya.. dan penyakitnya pun sudah berada pada tahap 4. Doktor menasihatinya agar menangguhkan peperiksaannya disebabkan dia perlu membuat rawatan kimoterapi.. berat mata memandang berta lagi bahu yang memikul.. Walau apapun..semoga dikau tabah mengharungi semua ini.. setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya..Semoga kita dapat mendekatkan diri kita dengan Allah s.w.t....

 AKU CINTA ALLAH..
Andaikan diri ku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

Aku lemah tanpa Mu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaaa Allah
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah
Aku lemah tanpa Mu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaaa Allah
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah

Tiada ulasan: