Isnin, 31 Januari 2011

Kemanisan Berusrah




Alhamdulillah 'ala kulli hal.

Rindu rasanya untuk berusrah...setiap kali berusrah, pasti akan ada satu semangat baru, roh perjuangan memasak ranum, tersemai dalam diri. Mengimbau banyak kenangan manis lalu, aduh indahnya nikmat Allah yang satu ini! tak terbalas rasanya. salah satu usaha yang boleh dibalas adalah bekerja untuk Islam, ya, bekerja untuk menegakkan kalimah Allah. 

Alhamdulillah..baru-baru ini dapat berusrah bersama-sama AJK BADAR...Rindu zaman kegemilangan di KISAS dan di UPM... Terlalu banyak kenangan manis yang dirasai... teringat kata-kata ....

kerana-MU ya Allah, yang menemukan aku dengan jalan ini, biar apa pun yang terjadi, takkan ku berpatah balik ya Allah.. Akanku terus mara memperjuangkan Islam dan nasib umat Rasulullah biar apapun terjadi.. Apapun ya Allah, Engkau tahu kudratku lantaran diriku punyai kelemahan seorang hamba, bantulah aku ya Allah, kuatkan aku dengan persahabatan dan peneman dalam kalangan orang-orang yang mencintai-Mu, agar apabila aku lemah, dan hampir tersasar, mereka hadir untuk mengingatkan diriku. Dan kumohon, kumerayu pada-Mu, jangan Engkau tinggalkan aku keseorangan apatah lagi tanpa cinta-Mu dalam meredah perjuangan yang penuh liku andai perjuangan ini mudah,pasti ramai menyertainya..

andai perjuangan ini singkat,pasti ramai yang istiqamah..
andai perjuangan ini menjanjikan kesenangan dunia,pasti ramai tertarik padanya..
tapi hakikat perjuangan bukan begitu,turun naiknya,sakit pedihnya,umpama kemanisan yang tak terhingga..
andai rebah,bangkitlah semula..
andai terluka,ingatlah janjiNya..
Allahummarzuqni

Tiada ulasan: