Sabtu, 5 Julai 2014

senjata orang Islam



Alhamdulillah masih diberi keizinan untuk bertemumu ya Ramadan... Setiap hari Allah s.w.t mencoretkan setiap orang berlainan takdirnya... Kita hamba yang lemah lagi daif, tidak harus leka dalam menjalankan amanah untuk hidup. Peranan doa sekiranya diaplikasikan seiring dan sama hebatnya dengan zat ilmu, natijahnya pasti sesuatu yang luar biasa.

Hari ini..masyarakat Islam secara umumnya memandang doa terlalu rendah nilainya, sedangkan ilmu diangkat tinggi pula oleh sesetengah pihak. Kita tidak berupaya menyalurkan ilmu itu ke tempat yang sepatutnya. Bukan tangan tidak sampai, bukan juga kaki tidak jejak...namun, hati yang jadi buta lantaran keberkatan yang menyepi dan membiarkan manusia sendiri tergapaigapai dalam cerah.

Ingatlah, setinggi manapun menara yang kita daki, seluas kota yang kita terokai, Allah s.w.t tetap ada bersama-sama kita... Jangan lupa, semua percaturan dan perjalanan kita adalah dengan kehendak dan izin daripada-Nya. Tanpa Dia, siapalah kita... Berdoalah seperti setianya nabi-nabi kita meminta pertolongan dan reda Allah s.w.t dulu..



Tiada ulasan: